13 Ιούν Lego Based Therapy
Εκπαίδευση μέσω Lego
Η εκπαίδευση μέσω LEGO είναι ένα πρόγραμμα για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού ή με άλλες αναπτυξιακές, κοινωνικές και επικοινωνιακές διαταραχές.
Αναπτύχθηκε από τον νευροψυχολόγο Dr. Dan LeGoff, στις ΗΠΑ όταν ήρθε αντιμέτωπος με τις κοινωνικο-επικοινωνιακές δυσκολίες των παιδιών.
Οι δυσκολίες αυτές είχαν ως αποτέλεσμα:
× Την βαθιά ανησυχία και το κοινωνικό στρες
× Το παιδί να ζει στο περιθώριο των κοινωνικών κύκλων
× Την κοινωνική απομόνωση
Και γενικότερα,
× Την κοινωνική αποτυχία, καθώς όσο λιγότερες ευκαιρίες δίνονται στο παιδί για κοινωνική συναναστροφή, τόσο λιγότερη εξάσκηση γίνεται στις κοινωνικές δεξιότητες.
Η θεραπεία μέσω LEGO βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν την κοινωνική τους ταυτότητα, δίνοντας τους κίνητρο μέσω του κοινού σκοπού, των κοινών ενδιαφερόντων και του αισθήματος να ανήκουν σε μια ομάδα.
Με μέσο λοιπόν την συνεργατική θεραπεία, στόχος του προγράμματος αυτού είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων:
Παιχνιδιού
Εναλλαγής σειράς
Αναμονής και παραμονής
Μοιράσματος προσοχής
Κοινωνικότητας
Επικοινωνίας
Διαχείρισης καταστάσεων
Επίλυσης προβλημάτων
Οι ομάδες των παιδιών ποικίλουν. Μία ομάδα μπορεί να αποτελείται από παιδιά υψηλής λειτουργικότητας, άλλη από παιδιά με αναπτυξιακές δυσκολίες και τα αδέρφια τους και μία τρίτη από παιδιά χαμηλής λειτουργικότητας. Για τους τελευταίους, το πρόγραμμα προσαρμόζεται.
Αρχικά υπάρχει καθοδήγηση από τον εκπαιδευτή, ο οποίος θέτει τους κανόνες της ομάδας και επιβραβεύει κάθε κατάλληλη συμπεριφορά. Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι η αυτονομία των παιδιών.
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κατασκευάζουν δομημένες ή ελεύθερες δημιουργίες. Συνεργάζονται, αποκτούν ρόλο, μοιράζονται, δίνουν λύσεις σε προβλήματα και το σημαντικότερο…διασκεδάζουν!
«Αυτή η θεραπεία είναι ελαφρώς διαφορετική από άλλες θεραπείες που στοχεύουν στις κοινωνικές δεξιότητες, καθώς τα παιδιά μαθαίνουν και ταυτόχρονα διασκεδάζουν κατασκευάζοντας LEGO μαζί. Είναι ένα πρόγραμμα ευχάριστο, ευέλικτο και δεν αγχώνει τα παιδιά». – Dr. Gina Gomez de la Cuesta.