Σχολική βαθμολογία

Σχολική βαθμολογία

Στις μέρες μας, οι βαθμοί φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο για όλους τους γονείς. Η αιώνια ερώτηση είτε πρόκειται για ένα απλό διαγώνισμα, είτε για βαθμούς τριμήνου – τετραμήνου είναι “Τι βαθμό πήρες;”
Η σχολική πρόοδος, καθώς και η απόκτηση ενός πτυχίου, κυρίως πανεπιστημίου, ήταν πάντα σημαντικά, τα οποία αποζητούσαν διακαώς, ανεξαρτήτως κόστους. Πολλές οικογένειες για να καταφέρουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους, κάνουν αιματηρές οικονομίες, βιώνουν απερίγραπτους καβγάδες, συναισθηματικούς εκβιασμούς, τιμωρίες και βρισιές. Είναι όμως οι βαθμοί κίνητρο για μάθηση; Μήπως λειτουργούν αγχωτικά στα παιδιά προκειμένου να ευχαριστήσουν τους γονείς τους ή να συναγωνιστούν τους συμμαθητές τους; Ποιος είναι τελικά ο στόχος; Η απόκτηση γνώσης ή το αριστείο; Πολλές φορές τα παιδιά βουλιάζουν σ’ όλο αυτό. Κανένας δεν σκέφτεται: θέλω το παιδί μου να αποκτήσει γνώσεις έτσι ώστε να διευρύνει τους ορίζοντές του. Πλέον, δεν διαβάζουν για να μορφωθούν, διααβάζουν για τον βαθμό! Δεν είναι λίγες οι φορές που τα παιδιά παραπονιούνται πως οι γονείς νοιάζονται μόνο για τον βαθμό που θα φέρουν και όχι αν κουράζονται, στενοχωριούνται ή αγχώνονται. Χρειάζεται να καταλάβουν πως καλός μαθητής δεν θεωρείται μόνο αυτός που φέρνει άριστα. Καλός μαθητής είναι αυτός που είναι συνεπής στις σχολικές του υποχρεώσεις, ανεξαρτήτως βαθμού, κατανοεί τα λάθη του και προσπαθεί να τα βελτιώσει, ζητάει βοήθεια και ξεπερνάει τις δυσκολίες του με υπομονή, χωρίς να εγκαταλείπει την προσπάθεια. Επιπλέον, και η συμπεριφορά του παίζει σημαντικό ρόλο. Να σέβεται τους καθηγητές του και τους συμμαθητές του και να προσέχει στην τάξη χωρίς να ενοχλεί. Οι καλοί βαθμόι δεν δείχνουν ότι ένα παιδί είναι έξυπνο, ούτε ότι προσπαθεί πολύ, ούτε ότι έχει καλό χαρακτήρα. Υπάρχουν παιδιά με υψηλό IQ που παίρνουν άσχημους βαθμούς, παιδιά που πραγματικά προσπαθούν, αλλά δεν τα καταφέρνουν, καθώς και άριστους μαθητές με προβληματική συμπεριφορά. Οι καλοί βαθμοί μπορουν εύκολα να επηρεάσουν ένα παιδί αρνητικά. Σίγουρα του προκαλούν διάφορες διαταραχές άγχους, του στερούν την ανεμελιά της ηλικίας τους και το απομονώνουν. Βέβαια, δεν μπορούμε να παραλείψουμε πως προκαλούν αυτοπεποίθηση και τη δυνατότητα επιλογής της σχολής που θέλουν.
Συνοψίζοντας, χρειάζεται να πούμε πως καλό θα ήταν να ωθούμε τα παιδιά μας για καλύτερους βαθμούς, αλλάμε μέτρο. Οι βαθμοί δεν είναι το παν! Αντιθέτως, η ψυχικκή υγεία των παιδιών μας είναι, έτσι ώστε να έχουμε καλύτερες σχέσεις μαζί τους. Υπάρχει μια διαφήμιση στο Youtube: με τίτλο: Τι σημασία έχουν οι βαθμοί, όταν βλέπεις το παιδί σου πνιγμένο στο άγχος (bic: “Το άγχος δεν γράφει ποτέ καλά. Αφήστε τα παιδιά να ζήσουν τη ζωή τους, αφήστε τα να δώσουν μέχρι εκεί που μπορούν και δώστε σημασία στη μόρφωση και όχι στους βαθμούς”) (www.mama365.gr)

Πηγές: utopiazone.gr
sophiaandreopoulou.gr
daddy-cool.gr
gym-anatol.ioa.sch.gr
fysikafysikh.wordpress.com



Ενημέρωση για Covid-19