Αλφαβητάρι Παπακώστα Nίκη
Πρώιμη Παρέμβαση
Το πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 2 έως 4 ετών με απώτερο σκοπό την εκπαίδευση δεξιοτήτων στους τομείς της λειτουργικής επικοινωνίας, της αισθησιοκινητικότητας και της αυτοεξυπηρέτησης/ αυτονομίας.
Πρώιμη Παρέμβαση
Ειδικές συνεδρίες
Τα παιδιά μαθαίνουν τις δεξιότητες αυτές μέσα από ατομικές και ομαδικές συνεδρίες του προγράμματος, όπου πραγματοποιούνται τόσο μέσα στο κέντρο όσο και έξω στη κοινότητα (π.χ. παιδική χαρά, σούπερ μάρκετ, πλατεία).
Πρόγραμμα
To πρόγραμμα της πρώιμης παρέμβασης είναι σχεδιασμένο με βάση τις αρχές της Ανάλυσης Συμπεριφοράς και τη θεωρία της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης , όπου δημιουργούνται εξατομικευμένα πλάνα για τους μαθητές μας. Από έρευνες έχει φανεί ότι ο ρόλος του γονέας ως συνεκπαιδευτή είναι καθοριστικός για την εξέλιξη του παιδιού (Cruz-Torres, Duffy, Brandy, 2020 και Dogan κ.α.,2017) για αυτό τον λόγο οι γονείς συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μέσα από μηνιαίες συναντήσεις.
Πρώιμη Παρέμβαση
Συμμετοχή Γονέων
Oι γονείς ενθαρρύνονται να παρακολουθούν δια ζώσης το πρόγραμμα, ώστε να χρησιμοποιούν και οι ίδιοι τις τεχνικές στην καθημερινότητα με το παιδί τους.
Πρώιμη Παρέμβαση
Στόχοι των Προγραμμάτων
Βελτίωση Συμπεριφοράς
Τα παιδιά μαθαίνουν να επικοινωνούν αυτό που θέλουν (λεκτικά ή με εναλλακτικό τρόπο), μειώνοντας τις απρόσφορες συμπεριφορές και διατηρώντας σταθερή διέγερση.
Επικοινωνιακές Δεξιότητες
Βελτιώνουν βασικές επικοινωνιακές δεξιότητες όπως της βλεμματικής επαφής και της από κοινού προσοχής και αναπτύσσουν τη δεξιότητα της μίμησης μέσα από το παιχνίδι με τους θεραπευτές αλλά και τους συνομήλικους.
Αλληλεπίδραση με συνομηλίκους
Μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν με τους συνομηλίκους τους, να περιμένουν τη σειρά τους και να τους ακολουθούν στο παιχνίδι μέσα από επιτραπέζιες και κινητικές δραστηριότητες.
Αδρή και Λεπτή Κινητικότητα
Καλλιεργούν τις δεξιότητες της αδρής και λεπτής κινητικότητας, όσο και του οπτικοκινητικού συντονισμού που είναι απαραίτητες για να εμπλακούν στο παιχνίδι.
Αυτονομία
Προωθείται η αυτονομία τους, ακολουθώντας την ημερήσια ρουτίνα και ολοκληρώνοντας βασικές δεξιότητες καθημερινής ζωής (π.χ. τουαλέτα, πλύσιμο χεριών, ντύσιμο και σίτιση).
Κατασκευαστικός τομέας
αντιγραφική ικανότητα στο επίπεδο και στο χαρτί, ιχνογράφημα.
Γραφοκινητικός τομέας
ιχνηλασία, γέμισμα πλαισίου, προγραφή, οργάνωση γραφής.
Πραξιακός μηχανισμός
ιδεασμός το παιδί εντοπίζει «τι είναι» αυτό που του δίνουμε, σχεδιασμός «τι να κάνω», προγραμματισμός «πώς να το κάνω», εκτέλεση «εκτέλεση οργανωμένα και με συντονισμένη κίνηση».
“Δεν είναι το παιδί που πρέπει να προσαρμοστεί στη μάθηση, αλλά η μάθηση στο παιδί.”