Το 2000 το Κέντρο Λογοθεραπείας ξεκινάει την λειτουργία του με την επωνυμία Αλφαβητάρι υπό την διεύθυνση της κ. Νίκης Παπακώστα (Λογοπεδικός), παρέχοντας θεραπευτικές υπηρεσίες με αρχικό αντικείμενο τη λογοθεραπεία.
Το Αλφαβητάρι
Κέντρο Ειδικών Θεραπειών
Το Αλφαβητάρι
Κέντρο Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Ειδικής Μάθησης, Ψυχοθεραπείας, Πρότυπο Κέντρο Αυτισμού & ΔΕΠΥ
Το Κέντρο μας
Το Αλφαβητάρι Παπακώστα είναι ένα πρότυπο κέντρο ειδικών θεραπειών στο Περιστέρι, που προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, ειδικής μάθησης, καθώς και ψυχολογικής και ψυχιατρικής υποστήριξης για παιδιά, εφήβους και τις οικογένειές τους. Με στόχο την ολοκληρωμένη ανάπτυξη και ευημερία των παιδιών, παρέχουμε εξατομικευμένα προγράμματα που περιλαμβάνουν πρώιμη παρέμβαση, κοινωνικές δεξιότητες και οργάνωση μελέτης. Το κέντρο μας είναι ένα ασφαλές περιβάλλον, με καταρτισμένους θεραπευτές και σύγχρονες εγκαταστάσεις, που εγγυάται την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών του.
Εξατομικευμένα Προγράμματα
Στο Αλφαβητάρι Παπακώστα, η προσέγγισή μας βασίζεται σε επιστημονικά τεκμηριωμένες μεθόδους και εξατομικευμένα θεραπευτικά προγράμματα, που ανταποκρίνονται στις μοναδικές ανάγκες κάθε παιδιού. Το κέντρο μας εξειδικεύεται στην αντιμετώπιση των δυσκολιών λόγου, της κινητικότητας, του αυτισμού και της Δυσλεξίας και της ΔΕΠΥ όπως και άλλων διαταραχών, προσφέροντας σύγχρονες και καινοτόμες θεραπείες για την ενίσχυση της επικοινωνίας, της μάθησης και της κοινωνικοποίησης. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός υποστηρικτικού και ασφαλούς περιβάλλοντος, όπου τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να ξεπεράσουν τις προκλήσεις τους, με την καθοδήγηση έμπειρων και εξειδικευμένων επαγγελματιών.
Χρονομηχανή
Το 2004 υλοποιείται η ανάγκη για σύσταση συμπληρωματικών λειτουργιών συναφών υπηρεσιών, όπως η Ειδική Μάθηση και η Εργοθεραπεία.
Το 2005 πραγματοποιείται η στελέχωση του Κέντρου από Ψυχολόγο, κλινικής κατεύθυνσης.
Το 2006 η διεπιστημονική ομάδα ξεκινάει τη συνεργασία με Παιδοψυχίατρο, ενώ εξακολουθεί να στελεχώνεται από εξειδικευμένους επιστήμονες με γνώμονα τις ανάγκες των παιδιών. Στόχος της διεπιστημονικής ομάδας αποτελεί η δημιουργία εξατομικευμένων προγραμμάτων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες κάθε παιδιού, με απώτερο στόχο την αποτελεσματικότερη φροντίδα της οικογένειας. Πραγματοποιούνται εξειδικεύσεις σε διαταραχές λόγου και ομιλίας, στο φάσμα του αυτισμού και στην ΔΕΠΥ. Παράλληλα ξεκινάει η συνεργασία του Κέντρου με καταξιωμένους στο χώρο συνεργάτες, που διατηρούν εποπτικό ρόλο αναφορικά με την διαμόρφωση των προγραμμάτων, συντελώντας συνολικά στην εξέλιξη του Κέντρου.
Το 2011 το Κέντρο μεταφέρεται σε ιδιόκτητο κτίριο στην οδό Αγίου Μύρωνος και Αξαρίου, Περιστέρι μια μεταφορά που σηματοδοτεί περαιτέρω διεύρυνση σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής, εγκαταστάσεων και πνευματικής επέκτασης. Το Κέντρο μας, ενισχύθηκε από πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Σημαντικό ορόσημο αποτελεί το ξεκίνημα μιας νέας υπηρεσίας, στο πλαίσιο των αναγκών των παιδιών, με την ονομασία «κοινωνικές ομάδες» η οποία στελεχώνεται από εξειδικευμένους θεραπευτές και επόπτες. Πρόκειται για ολιγομελείς ομάδες παιδιών και εφήβων, με στόχο την εκπαίδευση σε δεξιότητες κοινωνικής επικοινωνίας και την εξασφάλιση ενός αρχικού κοινωνικού πλαισίου. Σε όλη την πορεία, οι γονείς αποτελούν πολύτιμο «σύμμαχο» και αρωγό, γεγονός που συμβάλει τόσο στην κατανόηση των αναγκών των παιδιών τους, όσο και στην ορθότερη διαχείριση των προβλημάτων.
Το 2015 σταθμό, αποτελεί η σύσταση τμήματος Πρώιμης παρέμβασης (πολύωρου πρωινού προγράμματος). Το πρόγραµµα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 2–4 ετών και στοχεύει στην ενίσχυση της λειτουργικής επικοινωνίας, της αισθησιοκινητικής ανάπτυξης και της αυτοεξυπηρέτησης, µέσω ατοµικών και οµαδικών δραστηριοτήτων. Εκπαιδεύονται μέσα από ατομικές και ομαδικές συνεδρίες του προγράμματος, όπου πραγματοποιούνται τόσο στους χώρους του κέντρου όσο και έξω στη κοινότητα (π.χ. παιδική χαρά, σούπερ μάρκετ, πλατεία). To πρόγραμμα της πρώιμης παρέμβασης είναι σχεδιασμένο με βάση τις αρχές της Ανάλυσης Συμπεριφοράς και τη θεωρία της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης, όπου δημιουργούνται εξατομικευμένα πλάνα για τους μαθητές μας όπου προωθείται η αυτονομία τους. Οι γονείς συµµετέχουν ενεργά µέσω συναντήσεων και παρακολούθησης του προγράµµατος.Μαθαίνουν να εφαρµόζουν τεχνικές στην καθηµερινότητα για την ενίσχυση της συνέπειας στην παρέµβαση.
Το 2016 ξεκινάει μια νέα υπηρεσία που θα αφορά το πρόγραμμα οργάνωση μελέτης στελεχωμένο από ειδικούς παιδαγωγούς με στόχο την εκμάθηση δεξιοτήτων αναφορικά με το αποδοτικό διάβασμα στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Ξεκινάει νέο παράρτημα σε μικρή απόσταση από την κεντρική έδρα του Αλφαβηταρίου.
το Κέντρο με τις διάφορες νομικές μορφές του, έχει ήδη συμπληρώσει 18 χρόνια διαδρομής στην ειδική εκπαίδευση και προσφοράς στην σχολική κοινωνία. Στη μακρόχρονη αυτή πορεία το Κέντρο Αλφαβητάρι επιτελεί το εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και μορφωτικό έργο του με γνώμονα τη συνεχή αναβάθμιση και προσαρμογή του, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός μεταβαλλόμενου κόσμου και στις ιδιαίτερες και ευαίσθητες απαιτήσεις της Ειδικής Αγωγής.
Το πρόγραμμα Kοινωνικών δεξιοτήτων, Επικοινωνίας και Αυτονομίας (Πρόγραμμα Pοής – Μεσημεριανή Ζώνη) απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας που χρήζουν υποστήριξη στους τομείς της συμπεριφοράς, της επικοινωνίας, της αισθητηριοκινητικότητας αλλά και των δεξιοτήτων καθημερινής ζωής. Δημιουργούνται εξατομικευμένα προγράμματα που βασίζονται στις βασικές Αρχές της Ανάλυσης Συμπεριφοράς (ΑΒΑ).
Το 2021, διανύοντας το δύσκολο διάστημα της πανδημίας covid-19, το Κέντρο συνεχίζει να λαμβάνει όλα τα μέτρα ασφαλείας και εφαρμόζει τα υγειονομικά πρωτόκολλα, συνεχίζοντας το εκπαιδευτικό και θεραπευτικό του έργο.
Το 2024 μια νέα πρόκληση υλοποιείται, καθώς ένας καινούριος χώρος γίνεται πραγματικότητα, στην έδρα για τις κοινωνικές ομάδες, την μεσημεριανή ζώνη και το πρόγραμμα Πρώιμης παρέμβασης. Ο νέος χώρος διαθέτει σύγχρονο υλικοτεχνικό εξοπλισμό και άπλετο χώρο για εξωτερικές δραστηριότητες και εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων.
25 χρόνια διαδρομής στην Ειδική Αγωγή και προσφοράς στην Οικογένεια και την Σχολική Κοινωνία